کلاهبرداری با وعده قرعه‌کشی و فروش زیورالات در هرمزگان

وسوسه طلایی،خریدار را نقره داغ کرد



زن جوانی در هرمزگان که با وعده قرعه‌کشی و فروش طلا و جواهر  قسطی از طریق واتساپ از فردی کلاه‌برداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

     

این متهم حدود 40ساله، سال گذشته  با تشکیل گروه اقساطی فروش و قرعه‌کشی  لوازم‌خانگی و طلا در پیام‌رسان واتساپ ،  پس از اخذ مبالغ پول کلاه‌برداری می‌کرد .

یکی از مالباختگان می‌گوید: «حدود 8 ماه قبل در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که  گروه فروش طلا و جواهرات و لوازم‌خانگی به‌صورت اقساط و قرعه‌کشی  بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم، بدون بررسی و اطمینان از هویت گرداننده این پیام‌رسان، سفارش انگشتر طلا دادم  و قرار بر این شد که در طی 8 ماه پس از واریز  ماهانه 350 هزار تومان به‌حساب ادمین گروه، انگشتر مذکور به من تحویل داده شود، اما پس‌ازآنکه در طی این ماه‌ها 2میلیون و 800 هزار تومان به‌حساب وی واریز کرده بودم خواستم که بر اساس قرارداد 8 ماه قبل، انگشتر را به من تحویل دهند اما ادمین پیام داده که قیمت انگشتر گران شده و نمی‌توانم با این مبلغ طلا را به شما واگذار کنم مگر اینکه مابه‌التفاوت  آن را پرداخت کنید ، من حرف  وی را  قبول کردم  اما از آن زمان دیگر پیام من را جواب نداد و از دسترس خارج شد».

 شناسایی متهم

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه با مراجعه این  شهروند مالباخته ،مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت افزود: کاربران فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه‌گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به‌هیچ‌وجه پولی به‌حساب این افراد واریز نکنند.

سرهنگ احسان بهمنی افزود:در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده دریکی از شبکه‌های اجتماعی غیربومی عضو گروهی جهت خرید اقساطی طلا شده است و پس از سررسید اقساط و موعد دریافت کالا فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.

وی  ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

 جولان کلاه‌برداران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه افراد ناشناس در بستر فضای مجازی در حوزه خریدوفروش و پیرو آن اعتماد بی‌مورد و انجام معاملات بدون احراز هویت طرفین معامله را منجر به سوءاستفاده و وقوع کلاه‌برداری برشمرد و افزود: : شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به‌صورت رودررو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاه‌برداران نشوند، همچنین به‌منظور پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه خودداری

کنند. سرهنگ بهمنی اضافه کرد : شهروندان حتی‌الامکان ارتباطات خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و اگر قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند درصد زیادی از جرائم مالی کاسته خواهد شد و با رعایت همین نکته ساده از متضرر شدن هم‌وطنان به‌صورت گسترده پیشگیری خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها